יום רביעי, 15 באפריל 2009

בדיקת השקיפות הערפית

כפי שכתבתי לפני חודש, בדיקת השקיפות הערפית נועדה לבדוק את הסיכון לפגמים גנטיים אצל עברייה
הבדיקה הינה סדרת צילומי אולטרסאונד בהם משווים את ארכה של עברייה ואת רוחב הפס השקוף בערפה, בתוספת בדיקות דם לאם המאושרת, למען גילוי רמזים לתסמונת דאון (לא אצל האם...).
לאורך כל הבדיקה היתה הטכנאית מאוד שקטה ורצינית. נסיונותי להתבדח איתה עלו בתוהו, והיא נשכה את שפתה התחתונה בריכוז עילאי
בעלי הדמיון מביניכם יכולים ודאי להבין שככל שגברה השתיקה בחדר, כך עלה מקדם הלחץ אצל ההורים העתידיים
לקראת סוף הבדיקה לחשתי לאיתי בעברית שהגיע הרגע בו על האבא לשאול את הטכנאית "אז... אה... הכול בסדר, נכון?"
האבא שאל.
הטכנאית מילמלה משהו בלתי מחייב בסגנון- "בטח, בטח, אני רק צריכה להראות את זה לרופאה לשנייה..."
כשהיא יצאה מהחדר כבר החלו להפרץ סכרי הדמעות בעיני, כשאיתי מלטף את ידי ואומר חלושות "אני עדיין מאמין שיהיה בסדר"
הטכנאית שבה, ובאותה נימה מלמלנית איוששה לעברינו "אתם יכולים ללכת"
"הכול בסדר!?!?!?" (שאלו ההורים המודאגים...)
"כן, כן, הרופאה הסתכלה"
השבוע הגיעו התוצאות של בדיקות הדם-
נראה שעברייה בסדר, וכנראה שלא נצטרך אפילו בדיקת מי שפיר

2 תגובות:

  1. אנונימיאפריל 17, 2009

    היי רעות ואיתי, נהנתי לקרוא את הבלוג. ונרגעתי שהסוף שמח, (כבר התחלתי לדאוג...). מחכים לעדכונים נוספים, (כמו לדוגמא: בן/בת...) בתקווה שכבר החלטתם לא להיות מופתעים בעוד כמה חודשים אלא עכשיו. דבי

    השבמחק
  2. אנונימיאפריל 18, 2009

    כפי שנראה הכול שמחה....
    פעם ראשונה נראה לי שאני קורא בלוג של מישהו נראה לי. כפי הנראה יכולת הכתיבה שלך (רעות) מרשימה (לי אין יכולת כזו) אבל אצלינו יותר חם מאצלכם כול ימות השנה אההההההה
    (זאת הפעם הראשונה שאני כותב בבלוג מתנצל מראש)
    נפגש בשמחות. עופר

    השבמחק